Veckans "to-do list"

Denna vecka har jag planerat att:

• Läsa veckans kurslitteratur samt lite av nästa veckans
  • Stor-handla
  • Gymma tre gånger
  • Boka tvätttid samt tvätta innan helgen
  • Ta bort julsaker förutom granen den gör mig glad =P
  • Städa så lägenheten är i topp till helgen =)
  • Shoppa lite!
  • Boka biljett till Sofie!
  • FESTA i helgen =D=D
  • Färga/klippa håret =D
Okej detta SKA jag hinna med denna vecka. Måste få mer struktur på dagarna och inte bara sega runt!

Imorgon ska det gymmas, handlas, pluggas och boka tvättid!

Tjillevippen

Robin är nu och handlar och jag är uttråkad =P Ikväll åker jag återigen till Trollhättan och kommer inte se min älskling på ett bra tag, buhu. Kommer sakna honom som bara den! Men men kommer uppehålla mig med andra saker under helgerna, andra personer och det kommer bli awesome!
En hel del pluggning kommer även att göras. Mycket att läsas in. Ska nog sätta mig  ner med det en liten stund innan robin kommer. Imorgon ska jag även till gymmet, ska då dit mint tre gånger denna vecka så det blir nog tisdag, torsdag och fredag innan mina sötnosar kommer =)
NU ska jag läsa lite och kanske packa =(

. I . Miss . You . All . So . Fucking . Mutch .

. And .

. I . Love . You .

. You . Know . Who . You . Are .

.Love Louise.

Dagen efter

Igår var ju jag och Sabina ute på lipz. Det var så roligt, bra musik, inte så jättemycket folk så man fick plats på dansgolvet. Vi blev raggade på men de avfärdades. Vi ägde dansgolvet =)

Däckade när man kom hem. Var väldigt törstig inatt så det blev några liter vatten där. Jag var nära att krama om Sabina i sängen, är ju så van att ha Robin där och av en ren reflex kom det =P

När vi vaknade blev det pizza och nu har söta Sabina åkt hem. Jag har några timmar att ta kål på innan jag själv ska bege mig mot tåget för att åka till älsklingen =) Jag ska så kyssa ihjäl honom! Har saknat honom innerligt denna vecka!

Jag har sökt en extra kurs denna termin. En klasskamrat föreslog den och jag var på. Får se om vi blir antagna så vi anmälde oss sent.

Ska se vad jag behöver ha med för pluggmaterial till Robin, samt packa lite lätt. Måste även diska =S och ta en dusch. Men jag behöver en nap, men hinner nog inte så jag tar den i Robins famn ikväll <3

Bra fas!

Jag har äntligen kommit igång med mitt läsandet. Läser kurslitteratur konstant. Vilket jag inte har gjort under föregågna kurser samt tagit upp skönlitterär läsning igen. Läste inte alls många böcker förra året så nu måste jag skärpa mig!

Ska lägga mig i sängen nu och läsa.

Natti natti!

Imorgon blir det skola, systemet och UTGÅNG med Sabina =)

Massa att se fram emot :)

Summan av min helg i tre ord: Mys, film och pussar! Jag åt även choklad för första gången i Sverige samt kladdkaka =) Ska försöka att behärska mig och inte äta överflödigt!

Imorgon är det skola och två nya kurser startar:

Socialt arbete med personer med psykisk ohälsa, 15 hp

Vård i relation till psykisk ohälsa, 7,5 hp

Dessa kurser verkar väldigt intressanta! Kommer gå igenom massa diagnoser och annat roligt. Jag har beställt kurslitteratur. 2300 för 8 st och har ändå några kvar att beställa, buhu! Blir ju fattig =P

Nu på torsdag kommer även söta Sabina till mig =) och vi ska ut på lipz! Louise laddad och redo för fest! Och nästa vecka får jag besök av Emelie och Sofia i en hel helg =) väldigt roligt det med! Då blir det nog fest och shopping, kanske bio och en massa girltalk och mys i soffan =)

Den 3 eller 4 februari åker jag till Sofie i Eksjö. Yay! Äntligen kommer jag iväg till henne! Vi ska se på Daniel-Adams Ray eller som jag sa till Emelie: Gubben i lådan - människan =P

Veckan efter det så fyller min kära och underbara pojkvän 24 år och jag vet en sak jag ska ge honom. Måste komma på något mer och en speciell gest också då det är alla hjärtans dag <3

Boooring

Denna dag har varit så seg! Sov länge, tvättat, sorterat papper, städat lite men ändå är bara kl snart halv åtta. Jag vill att den ska gå fort så jag vill att det ska bli onsdag då! Vill bli klar med redovisningen och sedan ta tåget till Robin! Woho!

Jag vill ha min kurslitteratur så jag kan börja plugga!

Måndag

Då var min semester slut, bu hu endast fem månader kvar till sommarlovet!

Imorgon ska min hemtenta vara inne, jag är närapå precis klar. Ska bara läsa igenom den en gång till och sedan skicka in den men jag har ända till imorgon kl 16 på mig att göra det så jag tror jag ska hinna det!

Jag har gjort klart min fältinventering, det jag ska säga och så, så det är skönt! På onsdag har vi bara redovisning sedan är jag ledig tills på tisdag då mina nya kurser börjar. Ser fram emot dem! Jag har beställt fem böcker än så länge, hade inte pengar till alla så det fick bli några nu och några lite senare i månaden då jag både får csn och lön =) yay money money!

Idag ska jag inte göra så mycket. Gå till affären och handla lite mat. Min kyl innehåller endast en ost och sprit och det kan man ju inte leva på =P. Troligtvis på onsdag så åker jag till Robin då vara ensam inte lockar så mycket! Jag tror det blir hemfärd till Mark i början av februari igen =)

Jag har en sådan irriterad hosta ännu så jag vågar inte riktigt gå till gymmet än och riskera att bli sämre. Det får bli promenader istället och nyttig mat!

Jag åt ju som sagt lite godis, glass och efterrätter på Gran Canaria då jag hade semester och inte ens var i Sverige men nu börjar mitt förbud igen. Inget godis ingen glass eller bakelser från och med nu! Jag märkte att när jag åt godis i Gran Canaria att jag bara ville ha mer och mer, blev inte något riktigt stopp på det så jag ser det som en varning. Om jag skulle börja äta igen skulle jag äta tills jag spricker och det vill jag inte!!

Nu ska vi se vad som ska lagas idag för mat?

Dessa fick jag med hem

7 euro betalade jag för dessa =) skitgoda och billiga!

Hemma igen

Resan hem var sorligt. När vi steg av planet i landevetter ville jag bara kapa planet och åka tillbaka till värmen till paradiset. 14 h tog det för oss att åka från hotellet till vi var hemma hos mig.

Detta var den bästa semester man kan tänka sig med sin pojkvän!

Del 5 Gran Canaria - Marknad i Puerto De Mogán

Varje fredag är det en stor marknad i Puerto de Mogán. Lokalbussarna var så fulla att jag och Robon tog taxi dit istället bara 5 euro. Vi gick runt men jag köpte inget. Vi köpte dock lite jordgubbar och satte oss vid hamnen en stund. Det var väldigt varmt så efter någon timme åkte vi hem igen.

Eftersom detta var våran sista kväll badade vi lite i poolen sedan gjorde vi oss iordning för kvällen. Åt middag och efter det gick vi till baren och tog oss en drink.. 4.25 eoru / drink och de var goda. Vi satte oss ute på terassen ocu drack och pratade, så mysigt och romantiskt!

Jag ville verkligen inte lämna detta paradis! Men man kan ju inte alltid vara på semester så vi pick packa och åka hem vare så vi ville eller ej.

Men borta bra men hemma bäst

Movie time

Del 4 Gran Canaria - Balkongen

Alla kvällar tittade jag och Robin på solnedgången. Det var obeskrivligt! Så vackart, så romantiskt och helt underbart! Att bara sitta där, dricka lite, prata, spela och hålla handen, kyssas, dansa och beundra allt omkring!

Del 3 Gran Canaria - Minigolf & Stranden

En dag bestämde vi oss för att spela minigolf. Banorna var utformade efter olika städer. Det som är specifikt för en stad, ex London - big ben. Danmark - havsfrun osv. Det var lika i början men sedan drog jag lite ifrån och sedan sabbade jag mig. Banorna var roliga och Robin vann med 1 ynka poäng =P

Efter detta begav vi oss till stranden. Vågorna var upp emot 2-3 m, skit roligt var det. Vi hade inga badkläder med oss så vi badade i våra kläder. Jag i shorts och bh och så roligt som det var. Vågorna var så starka att det var svårt att komma ut och in =p Det var så skönt i vattnet men väldigt salt. Var så sugen på attt surfa =P

Del 2 Gran Canaria - Puerto De Mogán & Las Palmas

...Utflykten till Puerto De Mogán

Efte en stor frukost var vi redo för ett introduktionsmöte med fritidsresor. Väldigt varmt var det men nyttig info fick vi. Efter det tog vi lokalbussen till hamnstaden även kallad, lilla Venedig som låg en bit bort. 1.30 euro person kostade det, billigt! Där tog vi en bit mat, kyckligsallad och strosade runt. Vi hittade en matbutik och köpte lite mat och en jättegod spritsort med smak av melon, en liter för 3.65 euro, snacka om billigt. den var på 16 % men jättegod. Vi åkte sedan hem och tog det lugnt. Badade i poolen och satte oss på balkongen och kollade på solnedgången samt spelade kort innan det bar av till middagsbuffén.

....Utflykten till Las Palmas

Vi hade under söndagen bokat en tripp till Las Palmas! Kl 8 på morgonen bar det av. Vi besökte en krater som hette Pico Bandama på 569 m höjd där en person vars namn var Antionio odlade potater och julstjärnor på botten av den. Fick en massa fina kort. Vi körde sedan in i Las Palmas och besökte en kathedral och sedan var det fritt fram och shoppa. Jag och Robin satte oss och tog det lugnt, åt lite och väntade innan vi skulle åka till hamnen Catalina och besöka ett köpcentrum till där.

På hamnen gick vi runt. Pratade om vår nästa semester och att vi gärna skulle vilja åka på kryssning någonstans. Jag shoppade faktiskt en klänning i en burik där allt var 50 % rabatt. MIn klänning gick på 15 euro och var fin men till min besvikelse passade den inte när jag prövade den på hotellet =S hann inte prova den i butiken då jag stod i kö i 30 min, fan var mycket folk det var.

Del 1 Gran Canaria - Playa Taurito

....På Landvetter

Där står jag och Robin på flygplatsen, trötta som vi är väntar vi på att forex ska öppna så vi kan växla pengar. Bättre sent än aldrig =P. Nästa steg är incheckning, vilken tur - bagaget översteg inte ens 10 kg. Med biljetten i handen går vi mot säkerhetskontrollen. Jag kommer igenom lätt, inget pip! Robin däremot blir stoppad och genomsökt, men de hittar inget på honom =P. Nu börjar vi bli riktigt trötta och planet går inte förrän om 1,5 h. Orka vänta, vi vill bara sätta oss på planet nu för att kunna sova =p

....På planet

Äntligen ha vi satt oss ner. Men till min besvikelse inte brevid varandra, det är en gång emellan oss, så inga pussar eller handhållande på 5,25 h, buhu! Mina ögon är så tunga att jag somnar under lyften, sover igenom säkerhetsgenomgången som en stock, hör ingenting och vaknar tre timmar senare kl 10 och känner mig hyfsat pigg. Robin sover han också. De sätter på en film som det visade sig vara bra. Missade att köpa hörlurar så jag kollade på den utan ljud, gick lika bra det. Nu började vi närma oss Gran Canaria. Planet går ner och jag får så himla ont i mina öron. De känns som om de ska sprängas och blodet ska spruta ut. Får sitta och massera öronen under hela nedstigningen som var ca 5000 m, så ont och så trött som man var, inte roligt. Slutligen landar vi

....På airpourt De Gran Canaria

Vi är FRAMME! Går ut planet och ser inget annat äm sol, känner värmen mot kinden, känner hur varm jag är med mina kläder på mig. Känner mig nu piggare men Robin ser ut som om han ska ramla ihop av sömn när som helst, stackarn. Vi får åka buss från flyget till flygplatsen och sedan vänta på bagaget som tar åratal men tillslut får vi dem. Vi blir ledda av fritidsresor till våran busstranfer och nu är vi ännu närmare vårt hotell. Resan tar ca 1 h och 20 min och dessa går fort då det är så mycket att titta på. Havet, småstäderna vi åker igenom, hur biliserna kör som galningar, hur vår busschafför backar i en backe som var ca 5 m bred och glömmer att stänga sina bagageutrymmen. Hör hur personerna på bussen klagar på att han kör galet, varför han skulle backa där, hur ska han komma dit och ner där och upp där. Hallå människor sluta klaga, denna busschafför har nog kört denna buss och gjorde detta massa gånger så sitt nu ner och sluta vara så j-vla nervös och uppriven. Lita på chaffören och luta er tillbaka. Dessa tankar virrade runt i mitt huvud medan jag satt ner och beskådade den duktiga busschaffören. Vi är ju inte i Sverige nu så allt kan inte vara som vi ha det hemma!

...På hotellet Mogán Princess i Playa Taurito

Där står vi. Redo att checka in men till våran besvikelse är inte vårt rum färdigt och det enda vi vill göra är att sova. I hela 2 h satt vi ocj väntade på rummet. Jag somnade till i stolen och det var så skönt. NU fick vi äntligen rummet och inspekterade det. Väldigt fin utsikt från rummet ut över havet och Playa Taurito! Vi packade upp och begav oss ner till en affäre för att köpa lite vatten och andra nyttiga saker. Varmt var det och underbart.
Eftersom jag var utomlands tog jag en glass, tänkte jag har semester en glass kan du ju äta! Den var mumma! Kände sockerruset genom hela kroppen =P. Vi gick ner mot havet och såg på vattnet som strömmade in. Hur vågorna guppade och en hel del massa kort tog jag! Sedan bar det av till hotellet igen för att äta middag. Buffé med massa olika rätter och ett dessertbord jag prövade lite godsaker på =p
Kl 20 somnade vi som två stockar och sov i 12 timmar, välbehövda timmar. Redo för en ny dag!

Nyår 2010

2011 är det nu, vad detta år gick fort! Mycket har hänt, jag känner mig på rätt väg i livet. Har en utbildning som jag älskar likaså en underbar pojkvän, vänner och familj.

2010 var ett underbart år, ett jag aldrig kommer glömma.
2011 kommer även bli awesome =)

2010 nyår började hemma hos Robin. Vi packade det sista, började göra oss iordning och sedan bar det av till Emelie för lite middag. Fläskfilé och potatisgratäng, mums! Sofia goinade oss sen och vi drack lite. Så roligt att fira den sista dagen med vänner och Robin över middag och mys =)

Sedan släppte vi av Sofia på en fest och jag Emelie och Robin drog till Kinnasten. Drack lite vin och tjötade med lite folk. Pratade om Jack the Ripper av alla personer, det fanns en tjej som hade skrivit sitt projektarbete om honom, härmis =P så det var kul att prata med henne.

Lite innan 00 gick vi ut för att iviga året. Sköt lite raketer och poppade mosserande vin. 2011 kom och jag fick min första nyårs-kyss <3
Tröttheten började komma och efter ett litet tag bar det hemmåt.

Väl hemma hos Robin igen, packade vi det allra sista och tog en liten nap innan Kristoffer kom och hämtade oss. Färden till flygplatsen gick snabbt och nu var klockan nästan 5 på morgonen...

Gott nytt år =D

Hemma!

Nu har jag och Robin satt fötterna i Sverige, kalla Sverige, slaskiga, regniga, burrrr......
Men men är åndå rätt glad för att vara hemma!

Imorgon kommer en STOR uppdatering bla nyår, hur året har varit och såklart min semester och en j-vla massa bilder kommer jag lägga upp =D